یکی از اولین و اصولی‌ترین شیوه‌های آموزش تمبک، شیوهٔ استاد حسین تهرانی‌ست. شیوه‌ای که هنوز بعد از دهه‌ها منبع قابل اعتمادی برای یادگیری تمبک است و هم‌چنان بسیاری از اساتید تمبک این شیوه را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

تنبک یا تمبک یکی از سازهای اصلی موسیقی ایرانی‌ست که همواره علاقه‌مندان زیادی به دنبال یادگیری شیوه‌های متفاوتی از نوازندگی تمبک هستند. آموزش تمبک خنیاگر با تدریس سیامک بنایی از دقیق‌ترین آموزش‌های این شیوهٔ تمبک‌نوازی‌ست.

تمبک خنیاگر

منبع تدریس

مجموعهٔ آموزش تمبک با تدریس سیامک بنایی آموزش تمام نکات کتاب «آموزش تمبک» اثر حسین تهرانی‌ست.

کتابی جامع که تمام تکنیک‌های نوازندگی تمبک را شامل می‌شود و هنرجو را از مراجعه به دیگر کتاب‌ها بی‌نیاز می‌کند.

اگرچه تمام نت‌های تمرینات به صورت زیرنویس در فیلم‌ها درج شده اما برای درک بهتر هنرجو باید کتاب را تهیه کند و حین تمرین به کتاب رجوع کند.

شروع از صفر

برای شروع یادگیری با این مجموعه به هیچ پیش‌نیازی احتیاج نیست. هنرجوی مبتدی به راحتی امکان شروع یادگیری با این مجموعه را دارد و هر آن‌چه از تئوری موسیقی و تکنیک‌های نوازندگی نیاز دارد را به مرور می‌آموزد.

مدرس مجموعه

سیامک بنایی از بزرگان موسیقی و تمبک‌نوازی‌ست. بنایی سال‌ها در کنار استاد محمد اسماعیلی، که از شاگردان برتر استاد حسین تهرانی بودند، شیوهٔ آموزشی حسین تهرانی را آموزش دیده و با تجربهٔ سال‌ها آموزش و تربیت شاگردانی بسیار، در حال حاضر بهترین راوی این شیوهٔ تمبک‌نوازی‌ست.

آموزش ریتم

جدا از آموزش تکنیک‌های نوازندگی تمبک، آموزش ریتم هم به صورت تئوری توسط استاد بیان می‌شود و به صورت عملی در حین تمرینات نیز بخش اعظمی از این مجموعه را شامل می‌شود.

مسیر آموزشی

برای اتمام این مجموعه با فرض تمرین منظم هنرجو، به ۶ تا ۷ ماه زمان نیاز است.

اگر به دنبال یک ساز ریتمیک جذاب و هیجان‌انگیز هستید که به شما کمک کند تا حس شور و هیجان را در موسیقی تجربه کنید، آموزش تنبک انتخاب مناسبی برای شماست.