«میوزماسل» یک روش نوین برای تمرینات نوازندگی‌ست. متد میوزماسل به گونه‌ای است که در آن فرد نوازنده آموزش می‌بیند چطور فعالیت‌های خود را در جهت بهبود مهارت موسیقایی خود مدیریت کند. از فعالیت‌های روزمره گرفته تا تنش‌های ذهنی. مجموعه تمرینات این متد به نوازنده کمک می‌کند تا از آسیب جلوگیری کند. استقلال، تفکیک، سرعت و هرآنچه یک نوازنده از دست و انگشتان خود انتظار دارد را بهبود ببخشد و اگر آسیبی از قبل در بدن نوازنده بود، آن را برطرف کند.

مفهوم میوزماسل

میوزماسل مجموعه‌ای از تمرینات علمی و اطلاعات است که به نوازندگان و تمامی افرادی که کارهای زیاد و تکرارپذیری با دستانشان انجام می‌دهند کمک می‌کند تا از بروز آسیب‌ها و دردها جلوگیری کنند. همچنین اگر دردی در دست، کتف، گردن یا کمر فرد وجود داشته باشد با این تمرینات برطرف می‌شود. اساسا میوزماسل یک همراه همیشگی برای نوازنده خواهد بود تا دستان خود را گرم کند، سرد کند، انعطاف، استقلال و قدرت انگشتان خود را بالا ببرد و به طور کلی کیفیت، سلامت و عمر نوازندگی خود را بیشتر کند.

شرایط نوازندگان قدیمی پیش از میوزماسل

میوزماسل تعیین‌کننده مهارت نوازندگی نیست؛ بلکه سلامت نوازندگی را تضمین می‌کند و مسیر رسیدن به مهارت را کوتاه می‌کند. مثلا اگر برای اجرای مضراب ریز نیاز باشد فرد ۱ ماه تمرین کند، با استفاده از تمرینات میوزماسل در چند دقیقه این اتفاق می‌افتد. همچنین باید در نظر داشت عمر نوازندگی بسیار مهم است. اکثر نوازندگان نام آشنای قدیمی سالیان زیادی را ساز نزدند و پس از آن به دلیل دردها و آسیب‌های بسیار دیگر نتوانستند نوازندگی کنند. همین امروز نیز بسیار از نوازندگان شناخته شده موسیقی دچار آسیب‌های جدی در دست هستند.

سطح لازم برای آغاز تمرینات میوزماسل

تمرینات میوزماسل برای تمام افراد، چه کسانی که همین امروز شروع به ساز زدن کرده‌اند و چه کسانی که بیش از ده سال است ساز می‌زنند مفید است. هر کس در هر مرحله‌ای نیازهایی دارد که میوزماسل به تمامی آنها پاسخ داده است.

تمرینات ویژهٔ هر ساز در میوزماسل

میوزماسل از تمرینات عمومی و روزمره شروع می‌شود و به تدریج به تمرینات اختصاصی برای هر ساز می‌پردازد. میوزماسل برای سازهایی از قبیل: تار، سه‌تار، کمانچه، پیانو، تنبک، ویولن، ویولن‌سل، دف و … مفید است.

سبک زندگی سالم نوازنده با میوزماسل

جلسات و تمرینات میوزماسل شامل نکات بسیار مهمی هستند که یک نوازنده برای داشتن یک سبک زندگی سالم و بدون آسیب باید رعایت کند. نکاتی در مورد مسائل روزمره، فعالیت‌های هنری دیگر، شغل‌های سنگین. میزان مناسب تمرین، مشکلات خواب، ابزار غیراستاندارد، استراحت‌ها، نافرمانی. استرس‌های محیطی، موارد خونی و طبع بدن، آسیب‌های شنیداری و غیره.

نقش ذهنیت سالم در کیفیت نوازندگی

بسیاری از شرایط نامطلوبی که نوازنده در طول تمریناتش تجربه می‌کند، می‌تواند ناشی از مشکلات ذهنی باشد. مشکلاتی مانند دافعه‌های ذهنی، استرس‌های محیطی، احساسات شخصی نوازنده. خستگی‌های زودهنگام، بی‌حسی‌ها، نافرمانی‌ها، دردهای عضلانی و غیره.

آمادگی برای شروع تمرینات میوزماسل

پیش از شروع تمرینات متد میوزماسل، حتما بایستی مواردی که در هر جلسه گفته می‌شود همراه با نقشهٔ مسیر تمرینات میوزماسل رعایت شود تا بهترین و بیشترین اثرگذاری را از این تمرینات شاهد باشید.

اگر شما نیز به عنوان یک نوازنده، به دنبال راهکاری برای تقویت دست‌های خود و بهبود کیفیت نوازندگی‌تان هستید، مجموعه آموزش تمرینات میوزماسل برای نوازندگان در خنیاگر، انتخاب مناسبی برای شماست.

میوزماسل