مجموعه آموزش ویدیویی ویولن ایرانی با متد آموزشی کتاب روح‌الله خالقی چند سالی است که با تدریس بهنوش بهنام‌نیا در خنیاگر تهیه شده و در اختیار هنرجویان و علاقمندان به ویولن، این ساز دلربا و خوش‌صدا قرار گرفته. آموزش‌های ویدیویی این مجموعه به قدری با کیفیت و کفایت هستند که معتبرترین مرجع آموزش ویولن ایرانی به زبان فارسی محسوب می‌شوند.

یادگیری ویولن ایرانی یک فرایند تدریجی است که نیاز به تمرین و صبر دارد. این فرایند معمولاً از مراحل زیر تشکیل می‌شود: آشنایی با اصول اولیه ویولن: در این مرحله، هنرجو با نحوه صحیح نشستن، گرفتن ویولن، و تولید صدا آشنا می‌شود. یادگیری تکنیک‌های نوازندگی: در این مرحله، هنرجو تکنیک‌های پایه‌ای نوازندگی ویولن مانند نواختن نت‌ها، آرشه کشیدن، و تکنیک‌های پیشرفته‌تر را می‌آموزد. آشنایی با قطعات موسیقی ایرانی: در این مرحله، هنرجو به تدریج قطعات موسیقی ایرانی را می‌آموزد.

Highest-Quality and Affordable Replica Watches, available at https://otwatches.com

آموزش از مبتدی تا پیش‌رفته

مجموعهٔ آموزش ویولن ایرانی در ۳ سطح مختلف و ۷۰ قسمت ویدیوی آموزشی از مبتدی تا پیش‌رفته در خنیاگر منتشر شده است.

سطوح آموزشی این مجموعه بر اساس کتاب استاد خالقی پیش می‌رود. در خلال آموزش که از مبتدی و بدون پیش‌نیاز تا پیش‌رفته پیش می‌رود، گزیده‌ای از قطعات بیش‌تر شنیده‌شدهٔ موسیقی ایران نیز از کتب آموزشی دیگر آمده است تا این ترکیب، آموزش را بهینه گرداند.

شروع از صفر

هنرجوی مبتدی به راحتی امکان شروع یادگیری ویولن ایرانی با این مجموعه را دارد و احتیاجی به دانش قبلی در موسیقی نخواهد داشت.

مباحث ابتدایی کتاب اول که درمورد نت‌خوانی و شناخت خطوط حامل و مباحث پایه‌ای تئوری موسیقی‌ست را می‌توان در یک جلسه آموخت و تمرینات عملی را شروع کرد.

زمان یادگیری

در مورد مراحل و مدت زمان یادگیری ویولن باید گفت هنرجویی که تازه یادگیری را با مجموعهٔ ویولن ایرانی ۱شروع کرده با تمرین منظم روزانه می‌تواند کتاب اول هنرستان را در یک بازهٔ زمانی ۷ تا ۹ ماهه به پایان برساند.

هم‌چنین در مجموعهٔ دوم با توجه به حجم کتاب دوم و نیاز به تمرین بیش‌تر، این بازهٔ زمانی بین ۱۰ تا ۱۲ ماه متغیر خواهد بود.

در مجموعهٔ ویولن ایرانی ۳ یا پیشرفته نیز میزان تمرین است که سرعت پیش‌رفت را تعیین می‌کند.

بعضاً هر کدام از این قطعات به ۲ تا ۳ هفته تمرین احتیاج دارد.

برای یادگیری این ساز اسرارآمیز و دلربا آماده هستی؟ امروز با مجموعه آموزش ویولن خنیاگر شروع کن و از پیشرفت و یادگیری لذت ببر.

ویولن خنیاگر