آیا می‌خواهید مانند یک نوازنده حرفه‌ای گیتار بنوازید؟ تسلط بر آکوردهای گیتار، به ویژه آکوردهای اولیه که برای مبتدیان است، برای تبدیل شدن به یک گیتاریست ماهر ضروری است. یادگیری آکوردهای ماژور یک گام اساسی برای بهبود مهارت‌های شما و ارتقای نوازندگی به سطوح بعدی است.

آکورد گیتار چیست؟

آکورد گیتار الگویی است که می‌توانید برای خلق نت‌های موسیقی از آن استفاده کنید. ۱۰ آکورد رایج وجود دارد که می توانید برای یادگیری نواختن گیتار یا ساخت آهنگ از آنها استفاده کنید. اگر به دنبال یادگیری نواختن گیتار و تسلط بر این آکوردها هستید، این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

آکوردهای گیتار مانند یک زبان

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، آکوردهای ماژور، اساس و بنیان گیتارنوازی هستند. آکوردهای ماژور، ملودی‌ها و ریتم‌هایی را ایجاد می‌کنند که اکثر قطعات موسیقی را تشکیل می‌دهند. بنابراین، خواندن نت‌ها به درستی و با دقت، برای پیشرفت فنی در آموزش آکوردهای گیتار، مناسب و ضروری است. آکوردهای اصلی گیتار عبارتند از:

  • دو ماژور
  • ر ماژور
  • می ماژور
  • سل ماژور
  • لا ماژور
  • می مینور
  • ر مینور
  • لا مینور
  • می هفت
  • ر هفت
آموزش گیتار کلاسیک خنیاگر

آکوردهای گیتار چگونه تولید می‌شود؟

برای تشکیل آکوردهای پایه روی گیتار، عموما سه نت را باید هم‌زمان با یکدیگر نواخت. هر آکورد پایه، دارای نام نت خاصی است. موقعیت‌های آکوردها در خواندن صحیح نت‌ها ضروری هستند. تسلط کافی بر روی آکوردها برای گیتاریست‌ها حیاتی است، چرا که خلاقیت موسیقی و توانایی آنها را برای ایجاد هارمونی‌های آرامش‌بخش و لذت‌بخش افزایش می‌دهد.

در آکورد ماژور، نت اول نت پایه، نت دوم نت سوم گام ماژور و نت سوم نت پنجم گام ماژور است.

ایجاد آکورد مینور در گیتار

در نمودار آکوردهای مینور، نت اول نت پایه، نت دوم نت سوم گام مینور و نت سوم، نت پنجم گام مینور است. اگر نت سوم بمل شود، آکورد مینور است در غیر این صورت، آکورد ماژور است.

کاربردهای موسیقاییِ آکوردهای ساده گیتار

حال که شکل آکوردهای ضروری را می‌شناسیم، بیایید نگاهی دقیق‌تر به صدای دو آکورد پایه که آکوردهای ساده گیتار نیز هستند بیندازیم!

کاربردهای موسیقی آکوردهای ماژور و مینور

  • ماژور: آکورد ماژور نوعی آکورد با صدای بسیار شاد است. از آن برای ایجاد احساسات خوشبختی و شادی در موسیقی استفاده می‌شود. کوک مناسب گیتار برای بهترین خروجی صدا، ضروری است. آکوردهای ماژور، آکوردهای بسیار رایجی در موسیقی غربی هستند.
  • مینور: آکورد مینور صدای بسیار غم‌انگیزتری نسبت به آکورد ماژور دارد. معمولا در موسیقی آکوستیک برای ایجاد احساسات غم و حزن استفاده می‌شود. آکوردهای مینور انواع آکوردهایی هستند که در صدها قطعه‌ی جَز برای ایجاد صدایی تاریک‌تر و غم‌انگیزتر نواخته می‌شوند.

سخن پایانی

به طور خلاصه، تسلط بر این ترکیب آکوردهای گیتار نه تنها دری را به روی دنیایی از امکانات موسیقی می‌گشاید، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که در موسیقی مدرن، تسلط و خلاقیت ویژه‌ای پیدا کنید.

با این حال، تشخیص اشکال آکورد برای تبدیل شدن به یک گیتاریست حرفه‌ای کافی نیست. هم‌چنین، ضروری است که یاد بگیرید چگونه گیتار را به درستی بنوازید، که نیاز به مطالعه و درک نمودارهای آکورد دارد. مطمئن شوید که سیم‌های گیتار شما کوک هستند و از جایگذاری صحیح انگشتان برای دریافت بهترین صدا از دو آکورد پایه استفاده کنید.

با این خلاصه از ساختار آکوردهای گیتار، اکنون شما اصول اولیه را برای خواندن صحیح نت موسیقی و نواختن انواع مختلف قطعات را با گیتار دارید.