آیا یادگیری پیانو سخت و دشوار است؟ بله، می‌تواند این گونه باشد! راستش باید بگوییم هیچ قرص جادویی هم وجود ندارد که شما را یک شبه به یک پیانیست حرفه‌ای تبدیل کند، اما در این مقاله به برخی نکات اشاره می‌کنیم که سفر یادگیری آسان پیانو را برای شما لذت‌بخش کند.

۱. موسیقی مورد علاقه خود را بنوازید

اگر موسیقی کلاسیک را دوست ندارید، وقت خود را برای نواختن موسیقی کلاسیک تلف نکنید. اگر عاشق التون جان هستید، روی مهارت‌هایی تمرکز کنید که به شما در تسلط بر موسیقی التون جان کمک می‌کند! در واقع، شما باید بتوانید به طور هم‌زمان که در حال یادگیری اصول اولیه نوازندگی پیانو هستید، از نواختن قطعات دل‌نشین نیز لذت ببرید. چیزی که یادگیری پیانو را به قدری مطلوب می‌کند که شما را در نهایتِ تطبیق‌پذیری قرار می‌دهد. یعنی شما قادر خواهید بود تقریبا هر ژانری را که بخواهید بنوازید!

 یادگیری آسان پیانو

۲. روش‌های مختلف را امتحان کنید

پیانو یکی از محبوب‌ترین سازها است، بنابراین طبیعی است که معلمان، برنامه‌ها، کتاب‌ها و آموزش‌های ویدیویی زیادی در دسترس باشد. همه این گزینه‌ها می‌توانند گیج‌کننده باشند. اما همه‌ی ما به روش‌های مختلف یاد می‌گیریم، بنابراین امتحان چند روش برای این که ببینید کدام یک برای شما بهتر کار می‌کند، منطقی است. هر چند، پیگیری روش‌های مختلف نیز ممکن است مسیر ما را طولانی‌تر کند. پس بهتر است ببینید دیگران چه روشی را پیش گرفته‌اند و شما نیز از تجربه دیگران استفاده کنید. امروزه آموزش به روش آنلاین یکی از جاافتاده‌ترین روش‌هایی است که آموزش خودش را هم پس داده. مجموعه آموزش پیانو خنیاگر با تدریس یکی از بهترین و برجسته‌ترین نوازندگان و مدرسین پیان، رامین بهنا، گزینه‌ای است که پیشنهاد می‌شود.


عضویت در مجله خنیاگر
این عضویت رایگان است. با عضویت در مجله خنیاگر، از مشاوره رایگان در هر مرحله از یادگیری موسیقی، اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و رویدادهای موسیقی بهره‌مند می‌شوید.

۳. پرورش عادت‌های تمرینی خوب و ذهنیت سالم

این مورد در واقع به دو نکته مهم در یادگیری پیانو اشاره دارد:

  • عادت‌های تمرینی خوب: تمرین منظم و مداوم یکی از کلیدی‌ترین عوامل پیشرفت در هر زمینه‌ای از جمله نواختن پیانو است. عادت‌های تمرینی خوب به شما کمک می‌کنند تا تمرین خود را کارآمدتر و موثرتر کنید.
  • ذهنیت سالم: یادگیری پیانو یک فرآیند چالش‌برانگیز است که ممکن است با موانع و شکست‌هایی همراه باشد. داشتن ذهنیت سالم به شما کمک می‌کند تا در برابر این موانع مقاومت کنید و به تمرین خود ادامه دهید.

در اینجا به چند نکته برای پرورش عادت‌های تمرینی خوب و ذهنیت سالم توجه کنید:

عادت‌های تمرینی خوب

  • یک برنامه تمرینی منظم ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.
  • هر روز تمرین کنید، حتی اگر فقط برای مدت کوتاهی.
  • روی تکنیک صحیح تمرکز کنید.
  • از اشتباهات خود نترسید و از آنها برای یادگیری استفاده کنید.

ذهنیت سالم

  • به خودتان باور داشته باشید و از توانایی‌های خود مطمئن باشید.
  • از اشتباهات خود درس بگیرید و به پیشرفت خود ادامه دهید.
  • از تمرین خود لذت ببرید!
یادگیری آسان پیانو

سخن پایانی

تحقیقات نشان داده که برخی از نکات تمرینی امتحان‌شده و واقعی، به هنرجو کمک می‌کند انگیزه خود را حفظ کند و به سمت اهداف خود حرکت کند:

  • 5 دقیقه کافی است. هر مقدار تمرین به شما کمک می‌کند. اگر فقط پنج دقیقه در روز صرف تمرین گام‌ها، آکوردها و آهنگ‌هایتان کنید، پیشرفت خواهید کرد. ممکن است کند باشد، اما پیشرفت، پیشرفت است!
  • اهداف هوشمندانه و بالغانه برای خودتان تعیین کنید. اهدافی تعیین کنید که خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و دارای محدودیت زمانی باشند.
  • انتظار چالش را داشته باشید و آن را بپذیرید! اگر تصمیم دارید پیانو یاد بگیرید، در برخی مواقع با سختی مواجه خواهید شد. این تضمین شده است! اگر چیزی برای شما دشوار است، به این معنی است که در حال پیشرفت هستید.
  • گاهی اوقات دوباره به علت و چراییِ آموزش پیانو پیش خودتان فکر کنید. وقتی دلسرد می‌شوید، به خودتان یادآوری کنید که چرا در وهله اول می‌خواستید پیانو یاد بگیرید. آیا برای ارتباط با کسی است که دوستش دارید؟ چون موسیقی اشتیاق شماست؟ برای الهام بخشیدن به فرزندانتان؟

به یاد داشته باشید که احساس ناامیدی طبیعی است و قرار است یادگیری پیانو چالش‌برانگیز باشد. شما تنها نیستید و اگر به تمرین ادامه دهید، به اهداف خود نزدیک‌تر خواهید شد.

نوای دل‌نشین پیانو با درک و دریافت موسیقی عجین شده. آموزش پیانو در خنیاگر شامل جلسات رایگانی است که با انجام تمرینات آن، می‌توانید در مورد ادامه‌ی مسیر، بهتر تصمیم‌گیری کنید.

پیانو خنیاگر