اگر در سه کلمه سعی در توصیف آموزش سه تار خنیاگر کنیم می‌توانیم بگوییم: اصولی، استاندارد، ایرانی.

مجموعهٔ آموزش سه تار خنیاگر در حال حاضر در ۴ سطح مختلف از مبتدی تا پیش‌رفته با تدریس جناب استاد طینوش بهرامی، از شاگردان برجستهٔ استاد حسین علیزاده، منتشر شده است.

مجموعهٔ سه‌تار مقدماتی که با عنوان سه‌تار ۱ در سایت خنیاگر منتشر شده است درواقع  مناسب شروع موسیقی از صفر است.

بدون هیچ پیش‌نیاز قبلی می‌توان یادگیری با این مجموعه را شروع کرد.

در این مجموعه علاوه بر تکنیک‌های پایه‌ای سه‌تار تمام مباحث مورد نیاز تئوری موسیقی آموزش داده می‌شود و عملاً هنرجو بی‌نیاز از هر کتاب و مجموعه‌ٔ دیگری‌ست.

اولین سؤالی که ممکن است برای هنرجوی مبتدی پیش بیاید این است که آموزش این مجموعه بر مبنای کدام کتاب است، که باید گفت همهٔ کتاب‌های آموزش سه‌تار.

منظور این است که جناب استاد طینوش بهرامی با سابقهٔ ۴ دهه هنرجویی نزد اساتید بزرگ موسیقی ایران و همین طور هنرآموزی به طیف وسیعی از علاقه‌مندان سه‌تار و بررسی تمام کتاب‌های آموزشی سه‌تار، شیوه‌ای را تدوین کرده‌اند که تحت عنوان مکتب صبا شناخته می‌شود.

درواقع این شیوهٔ آموزشی که به‌صورت اختصاصی توسط خنیاگر منتشر شده است از کتاب آموزشی خاصی پیروی نمی‌کند و جزوه‌ای به‌صورت پی‌دی‌اِف که قابل دانلود و پرینت است در اختیار هنرجو قرار می‌گیرد.

در این شیوهٔ تدریس، ترتیب آموزش تکنیک‌ها و تمرینات ارائه‌شده به‌گونه‌ایست که هنرجو در زمان کم‌تری نتیجهٔ بهتری می‌گیرید.

با توجه به منعطف‌بودن برنامه‌ریزی در آموزش‌هایی که به‌صورت فیلم ضبط‌شده تولید شده‌اند هنرجو می‌تواند با برنامه‌ریزی خود درس بگیرید و برنامهٔ تمرینی خود را داشته‌ باشد.

اما مد‌ت‌زمان یادگیری این مجموعه به‌طور تقریبی بین ۵ تا ۷ ماه خواهد بود.

هنرجویی که هر روز و به‌صورت منظم حتی در زمان‌های کم (مثلاً روزانه ۶۰ تا ۷۵ دقیقه) تمرین کند می‌تواند ۵ ماهه مجموعه را به اتمام برساند.

از آن‌جا که شیوهٔ آموزشی خاصی در این مجموعه پی گرفته شده است توصیه می‌شود هنرجویانی که قبلاً و با شیوه‌های دیگر آموزشی بین ۱ یا چند جلسه (کم‌تر از ۱۰ جلسه) آموزش سه‌تار دیده‌اند نیز از ابتدای این مجموعه آموزش را شروع کنند.

اگر تسلط در نواختن سه تار را به سه بخش مبتدی، متوسطه و پیش‌رفته دسته‌بندی کنیم، با پایان این مجموعه در ابتدای مسیر متوسطه هستید و تقریباً تمامی قطعاتی را که برای یک هنرجوی مبتدی و تا حدّی متوسط نگاشته شده را می‌توانید اجرا کنید.