پیانو با نغمه‌های جادویی، طرفدارانی از همه نسل‌ها دارد که مایل‌اند این ساز جادویی را بیاموزند و قطعات تاثیرگذاری را بر جای بگذارند. اما فارغ از قیمت نسبتا گران ساز، چالش‌های دیگری نیز مانند داشتن گستره صوتی بالا ممکن است شوق و انگیزه هنرجو را بکاهد، به طوری که رمقی برای پیگیری تمارین نیز نداشته باشد. آموزش اصولی با بهترین کتاب‌های آموزش پیانو می‌تواند سختی‌های مسیر را بکاهد و از طریق این نقشه راه مدون، تمارین طولانی را نیز به درستی به پایان رساند. خوشبختانه تالیف کتاب‌های آموزش پیانو، بستر شگفت‌انگیز و کم‌هزینه‌ای است تا با نکات و مفاهیم تاثیرگذار آشنا شد و توانست هم‌چون نوازندگان حرفه‌ای هنرنمایی کرد. 

با کتاب‌های آموزش پیانو بیشتر آشنا شوید

پیانو از سازهایی است که برای کسب مهارت، علاوه بر استعداد و علاقه می‌بایست انگیزه داشت تا سختی‌های مسیر کمتر آزاردهنده باشد. هنرجویانی که در حال یادگیری الفبای اولیه هستند مطمئنا نیاز دارند نخست با اصول شاخص بر مهارت نوازندگی پیانو آشنا شوند که از تاثیرگذارترین آنها ژست صحیح نوازنده در حین نواختن ساز پیانو و ریتم نواختن آن ساز است. پیش‌تر مطلبی درباره نحوه استاندارد نشستن پشت ساز پیانو تهیه کرده‌ایم که پیشنهاد می‌دهیم حتما آن را مطالعه کنید.

مطالعه کتاب‌های آموزش پیانو می‌تواند بینشی به شما ببخشد که هم‌چون نوازندگان چیره‌دست، همگان را از ذوق و توانمندی خویش سیراب نمایید. در ادامه به نام‌آشناترین کتاب‌های آموزش پیانو گریزی زده شده است. اگر شما نیز با کتاب خاصی تمرین کرده‌اید و رضایت دارید، در قسمت نظرات اسامی را به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از این گنجینه‌های ارزشمند، بهره‌مند شوند.

پیانو خنیاگر

کتاب خودآموز تصویری پیانو

آموزش اصولی پیانو در عصر کنونی که زندگی ماشینی جریان دارد و دغدغه کمبود وقت به شدت احساس می شود، کمی چالش‌برانگیز است اما با تهیه کتاب خودآموز تصویری پیانو می توان این سختی و شدائد را نیز کم‌رنگ کرد بطوری که خلا نبود استاد چیره‌دست نیز برطرف می شود. حال هنرجویان بسیاری توانسته‌اند از این طریق با مفاهیم و تکنیک‌های نوازندگی پیانو آشنا شوند و هنرنمایی نیز کنند.  

اگرچه ترجمه فارسی این کتاب تاکنون در دسترس نیست اما علاقمندان به نوازندگی پیانو که اندک آشنایی با زبان انگلیسی داشته باشند نیز می‌توانند از کتاب خود آموز تصویری پیانو بهره مند شوند و تسلط خوبی بر مفاهیم ابتدایی پیرامون تئوری نواختن پیانو کسب کنند.

کتاب چگونگی نوازندگی ساز محبوب پیانو در ده درس

از دیگر منابع انگلیسی زبان که در ده درس تالیف شده است، کتاب چگونگی نوازندگی ساز محبوب پیانو در ده درس است تا علاقمندان که چندان آشنایی با تکنیک های تاثیرگذار ندارند، بتوانند الفبا را بیاموزند و اعتماد بنفس خویش را ارتقا بخشند. 

از دیگر مزایا آن علاوه بر سهولت، درک یادگیری زود بازده تنها در ۵ ساعت است. همچنین نویسندگان از دغدغه هنرجویان مبتدی نسبت به قرارگیری انگشتان بر ساز نیز آگاه بودند و تصاویری گویا را قرار داده‌اند. 

کتاب راهنمای پیانو و کیبورد به زبان ساده

اگر هنرجو یادگیری خود را محدود به آموزش تکنیک‌ها و مفاهیم کند اما نتواند اشکالات پایه را برطرف کند مطمئنا آثار نواخته شده، چندان چنگی به دل نخواهند زد. مطالعه این کتاب جامع که تاکنون ترجمه فارسی آن در دسترس نیست، می‌تواند نقشه راهی کامل باشد تا ضعف و اشکالات را برطرف کرده و نوازندگی پیانو را اصولی آموخت، بی جهت نیست که یک منبع کامل جامع و درخشان در بین اهالی موسیقی یاد می‌آود.

کتاب بِیِر/ beyer

کتاب بِیِر/ beyer
کتاب بِیِر/ beyer

این کتاب نیز از مراجع تاثیرگذار برای پیشرفت مهارت نوازندگی پیانو است تا بتوان از ذوق و توانمندی رمزگشایی کرد و با اعتماد بنفس آثار تاثیرگذاری بر جای گذاشت. اما تسلط بر مفاهیم و نکات این کتاب بدون همراهی و پشتیبانی استاد چیره‌دست ناممکن است.

اگر شما در ابتدای مسیر یادگیری الفبای پیانو هستید اما مایلید قدم‌های آموزشی خویش را درست و اصولی بردارید بهتر است این کتاب جامع و ارزشمند را از دست ندهید که خوشبختانه ترجمه فارسی آن به همت استاد منصور پرویزی در دسترس است تا استعداد هیچ هنرجویی قربانی ناآشنایی با منابع انگلیسی نشود.

اگر مایلید مروری بر سرفصل‌های این منبع تاثیرگذار آموزش پیانو داشته باشید، باید بدانید که در بخش مقدماتی گریزی به استانداردهای نواختن پیانو زده شده است تا با تسلط بر آنها قدم در راه آموزش گذاشت. از دیگر نقاط قوت آن، می‌توان آموزش قرار دادن دو دست روی پیانو در اغلب درس‌های کتاب را اشاره کرد. 

کتاب چهل آهنگ برگزیده برای پیانو

کتاب چهل آهنگ برگزیده برای پیانو

خوشبختانه اساتید و فرهیختگان بسیاری در کشورمان ایران حضور دارند که ساز پیانو را به خوبی می‌شناسند و توانسته‌اند یک مرجع آموزش استاندارد نیز به رشته تحریر در آورند. کتاب چهل آهنگ برگزیده برای پیانو، اثر ارزشمند استاد ناصر جهان آرای است که توانسته نظر پیشکسوتان این ساز را نیز جلب کند.

از نقاط قوت آن می‌توان به تشریح تمامی سبک‌های نواختن پیانو از سطوح ساده به سطوح دشوار اشاره کرد تا تمامی علاقمندان با هر سطح سواد موسیقیایی بدون چالش مفاهیم را بیاموزند.

هم‌چنین در این اثر ارزشمند، تمامی علائم و نشانه‌های انواع سبک‌های نواختن این ساز جادویی نیز اشاره شده است تا تسلط بر تئوری های نوازندگی هیچ هنرجویی را از پیمودن مسیر آموزش وا ندارد. البته زمانی می‌توان به پیشرفت امیدوار بود که استادی صاحب سبک به عنوان همراه و پشتیبان حضور داشته باشد.

کتاب اشمیت – تمرینات مقدماتی برای پنچ انگشت

کتاب اشمیت " تمرینات مقدماتی برای پنچ انگشت"
کتاب اشمیت – تمرینات مقدماتی برای پنچ انگشت

هدف از نگارش کتاب اشمیت را می‌توان تقویت مهارت سرعت نوازندگان مبتدی در زمان تمارین عنوان کرد تا با عبور از چالش‌های متعدد، بتوانند هنرنمایی خیره‌کننده‌ای در مجامع عمومی با فشردن سرعتی انگشتان بر روی شستی‌های ساز داشته باشند. 

با پیگریی تمارین این کتاب می‌توان از سرعت بالا نوازندگی ساز پیانو لذت بینظیری را شاهد بود اما بیاد داشته باشید حضور استاد، رمزگشایی از استعداد برای کسب مهارت را با چالش کمتری مواجه می‌کند و الزامی است.

کتاب فرهنگ لغت آکورد پیانو

کتاب فرهنگ لغت آکورد پیانو
کتاب فرهنگ لغت آکورد پیانو

پیانو از سازهای شگفت‌انگیزی است که با آوای سحرانگیز خود می‌تواند به شنوندگان لذت واضحی را ارزانی دارد. تسلط بر اصول نت‌نویسی، دغدغه جدی برای برخی هنرجویان است اما خوشبختانه با مطالعه کتاب فرهنگ لغت آکورد پیانو، می‌توان از این دشواری نیز عبور کرد. تشریح کامل و جامع اصول نت‌نویسی ابهامی را برای هنرجو باقی نمی‌گذارد، به طوری که شخص بی نیاز از پیگیری نمودارهای کیبورد برای آکوردها در سایر منابع خواهد بود.

از دیگر مزایا این کتاب ارزشمند وجود چارت آکورد و چارت مقیاس بزرگ است تا هنرجو با کمی آشنایی با زبان انگلیسی شاهد تسلط بی‌نطیری بر تمامی آکوردهای ماژور و آکوردهای افزوده مانند آکوردهای هفتم، نهم، یازدهم و سیزدهم نیز باشد و بتواند مهارت خویش را بدون سختی و دشواری ارتقا بخشد. 

سخن پایانی

همان طور که در این مطلب خواندید، کتاب‌های آموزش پیانو تالیف شده و در اختیار هنرجویان قرار گرفته است، اما هیچ کتابی شما را بی‌نیاز از استفاده و مراجعه به سایر منابع و مراجع آموزشی نمی‌کند و حضور فردی آگاه در کنار شما برای یادگیری الزامی است. مجموعه آموزش پیانو که خنیاگر به صورت ویدیویی پیش‌تر تهیه و در اختیار شما قرار داده، مزایای ویژه‌ای دارد که یکی از آنها این است که شما را از هر پلتفرم دیگری بی‌نیاز می‌کند. پیشنهاد می‌دهیم حتما سری به وبسایت خنیاگر بزنید و از مزایایی هم‌چون دانلود کتابچه آموزش نت‌خوانی که رایگان تهیه شده نیز بهره بگیرید.